CARA MEMULAKAN JUALAN

CARA MEMULAKAN JUALAN
>nombor server adalah no yang sms ID agen anda semasa anda mendaftar Awl2.
>SILA ACTIVEKAN NO SERVER ANDA UTK SETIAP SMS KE SERVER JADI 1 SEN.(utk memastikan anda tidak rugi)
contoh: LAW CELCOM 8PAX.
SIAP JE..IKUT LANGKAH BERIKUT:
1. LANGKAH PERTAMA
-sms taip BAKI hantar ke no SERVER anda.
 2. LANGKAH KEDUA
-Tambah modal untuk mula berniaga. Modal inilah yang anda akan gunakn untukkn top-upkn pelangan anda. Minimum=RM10. Anda hanya boleh menjual topup mengikut modal yang anda ad.
CARA UNTUK TAMBAH MODAL
 A) bank in duit ke akaun benz mobile.waktu bank in DARI JAM 9am-6PM.
Acc benz mobile:- (cimb 03040010033055/maybank 553056010247) simpan resit bank in. Kemudian,hantar format sms ke no server.
cth:Anda bank in duit RM 10 ke akaun cimb benz mobile. Simpan resit dan sms ke no server seperti berikut.
Cth: Dep.cimb.12/02/2012.1200pm.RM100.1234 hantar ke no sever.
SILA TUKAR 1234 KE NO PIN/PASWRD ANDA
FORMAT :-
Dep.cimb(maybank/cimb)12.02.2012(tarikh).1200pm(masa).RM10(jumla).1234(pasword) dan hantar ke no server.
C) Anda akan menerima mesej dari server yg menyatakan deposit anda akan diproses dalam masa 4jam. Pastikan resit disimpan sebelum mendapat mesej yang menyatakan modal terkini anda.
D) Anda akan terima sms sekali lg yg menyatakan deposit anda telah berjaya dimasukkan dan anda boleh menjual topup.
3. LANGKAH KETIGA
a) CARA UNTUK MENJUAL TOPUP. Modal ada, biz boleh trus jalan.
Format bagi topup seperti berikut:
 Kod rangakaian: M-maxis, C-celcom dan D-digi
Taip M10/C10/D10 no pelanggan anda cth:- Anda topup RM 10 ke no maxis 012345678
Taip M10<jarak>012345678 dan hantar ke no server anda.
Anda akan menerima sms jika no pelanggan anda sudah di topup. INFO2 PENTING!!!
1) NO SERVER *Celcom 0132041456/0132009680/ 0139059681/0148455476 *maxis 0142182871/0179407534. *digi 0169615945
2)NO CARELINE *ada sebarang masalah sila hubungi 099551940
Sila buka link dibawah sebagai rujukan :-
http://www.zmeazymobile.com/webreport/ (web anda sendiri - utk check setiap transaksi/downline/balance) http://aamobiletopup.blogspot.com/p/produk-reload. (link utk refer productt)
@-Jangan sesekali berikan ID AGEN anda serta PIN atau PASSWORD pada org yang tidak dikenali atau sesiapa pun.


 SEMAK BAKI DOWNLINE
TAIP SD.ID DOWNLINE dan hantar ke no.server anda
*ID downline adalah ID yang diberikan semasa mula2 pendaftaran.
TRANSFER MODAL KE DOWNLINE
TAIP TRANS.ID DOWNLINE.JUMLAH(TAMBAH 000 DI BELAKANG).NO. PASSWORD DAN HANTAR KEPADA NO.SERVER

TUKAR NO.HP
TAIP TNO.NO HP.NO PASSWORD DAN HANTAR KEPADA NO SERVER.
LISTDOWNLINE
TAIP LDL.NO ID DAN HANTAR KEPADA NO SERVER.
UNTUK MELAKUKAN TRANSAKSI BERULANG

(Melakukan transaksi yang sama dalam tempoh 24 jam)

Contoh: Ingin topup kali ke 2 kepada nombor dan jumlah yang sama dalam tempoh 24 jam.

Taip (kod produk).(kali keberapa).(no hp).(pin)

Contoh:
C5.2.0131234567.1234

SENARAI KOD PRODUK:

*      M = (Maxis RM5 hingga RM100)
*      C = (Celcom RM5 hingga RM100)
*      D = (Digi RM5 hingga RM100)
*      U = (Umobile RM10 hingga RM100)
*      T =(TUNETALK RM5 hingga RM100)
*      HP =HotTiket  (Pin  RM10, RM15)






No comments:

Post a Comment